søndag 8. februar 2009

Vår lille gruppetur

04.02.09
Yup!
Jeg må nesten fortelle om vår lille gruppetur. (Dageliglivet + Magnus)
Fra Saigon til phnom pehn.


Første dagen var rett og slett idyllisk om jeg skulle få sagt det på den måten. Vi fikk se hvordan ris papir ble laget, og Trine fikk kose med en pyton slange. Og på vei til det første hotellet , kjørte vi båt i flere timer. Jeg skal love deg, sitte og duppe med beina i vannet, sol og herlig temperatur, musikk, og søte folk som sto på land og vinket til oss. Vet dere hva? Det var livet!


Andre dagen sto vi opp kl 6, og spiste frokost. Deretter var ut med båt på ”floating marked” som de kalte det. Et flytende marked? Men så flott! Det var hvertfall god ananas der! Så var det å komme tilbake til hotellet, for vi skulle ta buss til neste hotell, som lå ca 3-4 timer unna med buss.


Ja, den bussturen ja. Den var vel ikke humpete den, nei? Nei, aldri! Og det satt heller ingen bak meg med nudler oppi en kopp, og hver gang bussen humpet, så skvulpet det over? Nei, det har vi ikke sett. Og vi har heller ikke hørt noen klagende tyskere..
Da vi omsider kom fram fikk vi først øye på at hele hotellet vårt var prydet med gekkoer på utsiden og på innsiden. Etter vi hadde lempet fra oss bagasjen, tenkte vi at vi skulle ta oss en tur ut for å spise, siden det nå er ca 6-7 timer siden sist. Da møtte guiden vår i utgangen og han sa at den nærmeste restauranten var 5 km unna. Flott! Men, jeg har da i hvertfall potetgull!


Så nå sitter vi på et klamt rom, uten air-condtion, muselort i senga, uten bad (bare felles toalett i gangen) og gekkoer på veggene. Men det som er aller best er den myke senga! Det skal de ha, tror nok dette er det første hotellet med en myk seng. De andre har vel heller kjent ut som steinblokker..


Så nå trur jeg at jeg legger meg, og håper å få sovnet så fort som mulig!

- Hilde Martine.

Ingen kommentarer: